Slonim: ideologists ban TV broadcast of meeting with Seviarynets

2010 2010-12-01T18:36:17+0200 1970-01-01T03:00:00+0300 en The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”

Information about the electoral meeting with Pavel Seviarynets, a proxy of the presidential candidate Vital Rymasheuski, that took place on 25 November was spread only by the private socio-political weekly Hazeta Sloninskaya.

The state-owned newspaper Slonimski Vestnik didn’t write a word about it, though its chief editor, Kiryl Liashchanka, came to the meeting, shot it on a video camera and even gave a question to Mr. Seviarynets.

The meeting was also shot on video by journalists of the local TV channel Slonim TVS. They even wanted to put a report about the meeting on air. However, the collective of the TV channel was visited by the ideologist of the Slonim District Executive Committee Ihar Lapikau, who recorded the report on his flash card and went away. An hour later the executive committee ordered the TV channel not to broadcast the video.

Human Rights Defenders for Free Elections

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international