Baranavichy state-run newspaper propagandizes early vote

2012 2012-06-25T16:13:02+0300 1970-01-01T03:00:00+0300 en http://spring96.org/files/images/sources/baran-nash-kraj-1.jpg The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”

The Baranavichy-based state-owned newspaper “Nash Krai” has published an article saying that electors have the right to vote early within a week ahead of the parliamentary election scheduled for 23 September.

At the same time, the Belarusian Electoral Code says that early vote campaign starts only five days before the voting day.

During the previous election campaigns, early vote was used by the authorities to force people cast their ballots in non-transparent conditions and therefore came in for criticism from human rights defenders who view it as a means of concealing the actual election results.

Latest news

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Prava-BY.info Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international