Inform-progulka fined 700,000 rubles

2011 2011-01-12T22:50:41+0200 1970-01-01T03:00:00+0300 en The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”

The Luninets District Court ruled to fine the editorial board of the private regional newspaper Inform-progulka 700,000 rubles (about $230) for publishing advertisement of the foreign satellite TV channel BelSat without mentioning the account number of the foreign payer.

A warning about the inadmissibility of violations of the Law On Advertisement was issued to the editorial board by the Ministry of Trade on 18 November. Soon afterwards a violation report was composed and passed to the Luninets District Court.

Latest news

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Prava-BY.info Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international