BCD leaders sue Belarusian State TV and Radio Company

2010 2010-01-06T22:05:25+0200 1970-01-01T03:00:00+0300 en http://spring96.org/files/images/sources/bxd_1.jpg

On 6 January the preliminary sitting on the lawsuit of the co-chairmen of the organizing committee of the Belarusian Christian Democracy Vital Rymasheuski and Pavel Seviarynets against the Belarusian TV and Radio Company took place at the Pershamaiski district court of Minsk. The lawsuit is considered by Judge Volha Baham’ia.

Bear in mind that on 27-28 September in the Panorama program there was demonstrated a film that the plaintiffs considered as insulting to their honor and dignity. The essence of the film is that the BCD is allegedly a sectarian organization and the convictions of its organizing committee are quite far from Christian values.

The plaintiffs ask the court to demand from the Belarusian State TV and Radio Company to officially refute this information, pay 50 mlm rubles in moral damages to all of them and also give them ether time for informing the population of Belarus about the activities of the organizing committee of the BCD and the aims and tasks of the party.

The representatives of the defendant, the head of the juridical service of the Belarusian State TV and Radio Company Ruslan Zhukovich, the leading legal adviser Volha Dubrouskaya and the political observer Andrei Kryvasheyeu stated that they considered the lawsuit completely groundless.