Belarusian MFA didn’t register ‘Belsat’ TV channel

2009 2009-03-04T17:44:33+0200 1970-01-01T03:00:00+0300 en http://spring96.org/files/images/sources/belsat1.jpg The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”

The Ministry of Foreign Affaires of Belarus denied registration to Minsk bureau of the Belsat TV channel.

As director of the TV channel Agnieszka Romaszewska says, an official ground for a denial was incorrect execution of documents: ‘At first, they weren’t accepting the documents for a month, they said we didn’t have all the necessary documents. They the documents were accepted and considered for two months, and then we got a refusal because of incorrectly executed documents.’

According to her, the direction of the TV channel will consult specialists and try to register its branch in Belarus again.

The agreement on creation of a satellite channel TV Belarus was signed between the Polish Television (TVP) and the Ministry of Foreign Affaires of Poland on 23 April 2007. On 18 July TVP approved the new TV channel in its structure, titled BelSat. On 10 December 2007, BelSat started test broadcasting with a news spot. The TV channel is sponsored from a reserve budget of the Polish MFA. BelSat broadcasts mostly in Belarusian. The main aim of the TV channel is providing the Belarusians with objective and true information about the events in the country, Europe, and the world, Agnieszka Romaszewska told BelaPAN.

Latest news

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Prava-BY.info Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international