Belarusian Authorities Start Fighting Satellite Dishes

2007 2007-05-02T10:00:00+0300 1970-01-01T03:00:00+0300 en The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”


That was published in the Polish daily Gazeta Wyborcza. The Polish newspaper associates these actions of the authorities with the envisaged independent TV channel broadcasting for Belarus from the territory of Poland.

After reprisals against the Belarusian independent media the official Minsk started restricting the access to foreign mass media for Belarusians, the newspapers Gazeta Wyborcza reports adding that broadcasting of the first Polish TV channel through the cable network and common satellite dish in Hrodna region was already stopped in autumn 2005.

’The next target’, the newspaper writes, ‘is the owner of individual satellite dish’. Gazeta Wyborcza quotes former candidate of the democratic forces for the Belarusian presidency Aliaksandr Milinkevich who told the newspaper ‘the authorities are eager to restrict the access to alternative sources of information’.

According to Milinkevich, this is a response on creation of the Polish TV channel for Belarus because ‘Lukashenka is afraid of the TV more than of Brussels, Moscow and Washington taken together’.

Meanwhile in the talk with the newspaper’s correspondent representatives of Lida authorities declared that their actions were not politically motivated. That was reported by RFE/RL.

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international