Court Rejects Suit against Pressbol

2005 2005-11-15T10:00:00+0200 1970-01-01T03:00:00+0300 en The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”

According to BelaPAN

On 10 November Minsk Tsentralny Borough Court rejected the suit of Sviatlana Ramanovich, accountant of the National State College of the Olympic Reserve, to Pressbol newspaper. The plaintiff demanded from the newspaper 14 510 000 rubles (7 000 USD). The reason for the suit was the article “Field-news”, published on 19 August. The name of the accountant wasn’t mentioned, only her age.

According to Uladzimir Bierazhkou, chief editor of Pressbol, all of the four defendant’s witnesses confirmed the information was true. The plaintiff had no witnesses. It was the second large-sum suit against the newspaper concerning protection of honor and dignity. Last winter the court obliged Pressbol and its chief editor to pay 40 million rubles to the minister of finances Mikalai Korbut, chair of the Belarusian association of gymnastics.

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international