Head of Belarusian TV and Radio Company Is Fired

2004 2004-02-16T10:00:00+0200 1970-01-01T03:00:00+0300 en The Human Rights Center “Viasna” The Human Rights Center “Viasna”
The Human Rights Center “Viasna”

On 13 February Aliaksandr Lukashenka signed the order to dismiss the head of Belarusian TV and Radio Company Yahor Rybakow. It was made after the prosecutor Viktar Sheyman reported him about violations of the law, committed by Yahor Rybakow. According to the official information, the investigation of the case against Yahor Rybakow started several months ago and confirmed the information about the law violations.

слухаць Радыё рацыя Міжнародная федэрацыя правоў чалавека Беларуская Інтэрнэт-Бібліятэка КАМУНІКАТ Грамадзкі вэб-архіў ВЫТОКІ Антидискриминационный центр АДЦ 'Мемориал' Prava-BY.info Беларускі Праўны Партал Межрегиональная правозащитная группа - Воронеж/Черноземье
Московская Хельсинкская группа
Молодежное Правозащитное Движение
amnesty international